موافقتنامه ثبت سفارش آنلاین
موافقتنامه حاضر، همراه با برگه سفارش (فرم امکان سنجی و سفارش اولیه) که مجموعه ای غیرقابل تفکیک بوده و از این پس تفاهم نامه نامیده می شود، در تاریخ 29/10/1399 در شهر رشت بین {جنسیت کارفرما (یا نماینده کارفرما):42} {نام و نام خانوادگی کارفرما (یا نماینده کارفرما):35} به نشانی: {نشانی دقیق کارفرما (یا نماینده کارفرما):43} - کدپستی: {کدپستی کارفرما (یا نماینده کارفرما):44} تلفن : {تلفن ثابت کارفرما (یا نماینده کارفرما):36} و همراه {تلفن همره کارفرما (یا نماینده کارفرما):37} که از این پس کارفرما نامیده می شود از یک سو و موسسه مهندسی طراحی محنا به نشانی رشت خیابان مطهری روبروی پاساژ امیر ساختمان طالع واحد 3 و تلفن 01333311191 که از این پس کارگزار نامیده می شود؛ از سوی دیگر طبق مقررات و شرایطی که در اسناد و مدارک این تفاهم نامه درج شده است منعقد می گردد.
ماده1- موضوع تفاهم نامه و شرح مورد تفاهم: موضوع تفاهم نامه عبارت است از خدمات طراحی مستند در پیش فاکتور شماره {شماره پیش فاکتور خدمات طراحی:40} ؛ بر اساس مستندات امکان سنجی آنلاین ، فرم های پیوست و سند درخواست اولیه (Brief) شماره {شماره سند درخواست اولیه (Brief):53} که به صورت آنلاین از کارفرما دریافت و تایید شده است..
ماده2- مدت تفاهم نامه و شیوه پرداخت: مدت این تفاهم نامه 30 روز کاری پس از عقد تفاهم نامه و پرداخت مبلغ پیش فاکتور شماره {شماره پیش فاکتور خدمات طراحی:40} از سوی کارفرما به کارگزار بر اساس مستندات ماده 3 می باشد. مرحله نخست- پرداخت کل تعرفه مشخص شده از سوی کارفرما و شروع کار کارگزار. مرحله دوم- تحویل اطلاعات و مدارک مورد نیاز (در صورت وجود) از قبیل فایلها، اسناد، فرم ها ، نمونه های پیشنهادی و... ظرف مدت 2 روز کاری پس از عقد تفاهم نامه. مرحله سوم- معرفی خدمات طراحی پیش فاکتور شماره {شماره پیش فاکتور خدمات طراحی:40} ، توسط کارگزار و ارائه آن به کارفرما در مدت 5 روز کاری. مرحله چهارم- بررسی واظهار نظر و تایید یک نمونه اولیه توسط کارفرما حداکثر ظرف 25 روز کاری بعد از مرحله سوم. (اجرا و تسلیم مرحله سوم و چهارم می تواند از طُرق مختلف مانند ارسال توسط ایمیل،جوامع مجازی ویا حضوری) صورت پذیرد. مرحله پنجم- پیاده سازی تمامی بخشهای به اجماع رسیده طرح بر اساس مستندات امکان سنجی و سند درخواست اولیه (Brief) شماره {شماره سند درخواست اولیه (Brief):53} و ارائه آن توسط کارگزار به کارفرما (طبق ماده 8).
ماده3- مبلغ تفاهم نامه: مبلغ قابل تسلیم از سوی کارفرما به کارگزار طبق تفاهم نامه حاضر به مبلغ اعلام شده در پیش فاکتور طراحی شماره {شماره پیش فاکتور خدمات طراحی:40}؛ بر اساس قیمت های تعرفه ی رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران می باشد (ممکن است در مواردی به دلیل عمق همکاری فی مابین و افق های همکاری، تعرفه تعدیل یابد). مبلغ مورد اشاره قابل واریز به کارت شماره 6037997311743463 بانک ملی به نام محمد خان میرزائی می باشد. الزاما این قرارداد و متون آن زمانی رسمیت خواهد داشت که کارفرما طبق شرایط ماده 3 ، مبلغ پیش فاکتور اعلام شده شماره {شماره پیش فاکتور خدمات طراحی:40} را به حساب اعلام شده در ماده 3 پرداخت نماید. همچنین این پرداخت می تواند از طرق مختلف (کارت به کارت، پرداخت به شماره حساب و ارسال تصویر فیش واریزی و یا حتی پرداخت آنلاین) در سایت موسسه محنا باشد.
ماده 4- فسخ تفاهم نامه: تفاهم نامه از نوع لازم تلقی شده و تنها در مورد ذیل قابل فسخ می باشد.
1-4- قصور در پرداخت به موقع توسط کارفرما که به موجب آن، تفاهم نامه می تواند از سوی کارگزار فسخ و کارفرما موظف به پرداخت تمام مبلغ کار انجام شده به اضافه خسارات احتمالی حاصله به کارگزار می باشد.
ماده 5- حق امضاء: کارگزار حق دارد طراحی و اجرای اثر خود را در محل مناسب به طریقی که به اصل طرح آسیب وارد نگردد امضاء نماید و حقوق معنوی طراح از حیث خالق اثر نزد ایشان محفوظ است.
ماده 6- فورس ماژور: در صورت بروز هرگونه اشکال و تعطیلات اجباری به علت وجود فورس ماژور طبق تعاریف سازمان برنامه و بودجه (از قبیل سیل، زلزله، جنگ، اعتصاب، شیوع بیماری های اپیدمی و یا پاندومی مانند کرونا، عزای عمومی، قطع سراسری یا منطقه ای شبکه های اینترنتی، قطع سراسری یا منطقه ای شبکه های اطلاع رسانی و غیره) هیچ گونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
ماده 7- تاخیرات: شروع زمان بندی اجرای تفاهم نامه منوط به پرداخت ماده 3 ، از سوی کارفرما به کارگزار و نیز تحویل اطلاعات و مدارک مورد نیاز جهت اجرای موضوع تفاهم نامه می باشد(مرحله دوم از ماده2). بدیهی است هرگونه تاخیر در موارد مذکور به همان میزان موجب تاخیر در زمان اجرای تفاهم نامه توسط کارگزار می گردد که به عنوان تاخیر کارگزار محسوب نمی شود.
ماده 8- معیار پذیرش طرح و تعهدات جاری: معیار پذیرش طرح، عدم وجود مغایرت عملکرد کارگزار با مستند امکان سنجی می باشد. ⚫در صورت قصور کارفرما در تنظیم برگه سفارش (کتبا و یا آنلاین) هیچ تقصیری متوجه کارگزار نبوده و تغییرات دلخواه کارفرما با اخذ هزینه های جداگانه ممکن خواهد بود. ⚫چنانچه پس از تایید نمونه اولیه(مرحله چهارم)، کارفرما به هر دلیلی اعم از منتفی شدن موضوع سفارش یا دلایل شخصی دیگر، از ادامه کار منصرف شود،کارفرما ملزم به پرداخت تمامی حق الزحمه مشخص شده در ماده 3 می باشد. ⚫کارفرما متعهد می شود کلیه ی اطلاعات و مصالح لازم جهت آشنایی و انجام موضوع تفاهم نامه را در اختیار کارگزار قرار دهد. بدیهی است زمان شروع و تحویل سفارش از جانب کارگزار منوط به زمان تسلیم اطلاعات و مندرجات طرح و همچنین پرداخت تمام مبلغ قرارداد طبق ماده 3 می باشد. ⚫چنانچه چند نمونه اولیه از طرح توسط کارگزار جهت بررسی به کارفرما ارائه گردد،کارفرما پس از انتخاب نمونه ی اولیه ی مناسب، ملزم به بازگرداندن تمام نمونه های دیگر به کارگزار بوده و هیچ گونه حق مالکیتی (مادی و معنوی) نسبت به سایر نمونه ها ندارد. ⚫چنانچه بعد از تایید نمونه ی اولیه که به امضا طرفین قرارداد رسیده است، کارفرما انجام تغییرات را در نمونه ی اولیه درخواست نماید، ملزم به پرداخت هزینه های مترتب بر انجام تغییرات که توسط کارگزار اعلام می گردد، می باشد.⚫چنانچه در زمان تعیین شده در موافقتنامه، پیشنهادات و اجرای طرح از سوی کارفرما مورد قبول واقع نشد(درصورتی که مغایر با برگ سفارش و مستندات تسلیمی نباشد)، مدت زمان اجرای موافقتنامه تمدید خواهد شد. ⚫چنانچه چند نمونه اولیه طراحی توسط کارگزار جهت بررسی به کارفرما ارائه شود،کارفرما پس از انتخاب نمونه ی اولیه مناسب، ملزم به بازگردادن تمام نمونه های دیگر به کارگزار بوده و هیچگونه حق مالکیتی نسبت به سایر موارد ندارد. ⚫درصورتی که کارفرما در حین انجام کار،بدون اطلاع رسمی کارگزار، به صورت موازی، موضوع سفارش را به شخص یا اشخاص دیگر(حقیقی و حقوقی) واگذار نماید و یا پیش طرح های تایید نشده را با مجری دیگری در میان بگذارد، کارگزار مختار است در هر مرحله تفاهم نامه را یک طرفه فسخ نموده و کارفرما ملزم به پرداخت تمام ماده 3 می باشد. ⚫چنانچه مسئولیت تکثیر و چاپ بر عهده کارفرما باشد، کارفرما متعد می شود در هر مورد، حداقل ده نمونه چاپی از موضوع تفاهمنامه را به عنوان نمونه کارو آرشیو سازی مستندات به کارگزار تسلیم نماید. ⚫با توجه به استانداردهای صنعت چاپ، تصویر قابل مشاهده از طرح در مانیتور به عنوان پیشنمایش دارای امکان وجود تفاوت حداکثر 20% تیره/روشن با سند چاپ شده را دارد. ⚫فایل طراحی مورد سفارش به جهت حفظ حقوق معنوی و ماهیت اصلی آن در صورت تحویل نهایی به صورت Flatten می باشد. ⚫در صورتی که کارفرما درخواست فایل طرح نماید، فرمت ارائه شده به وی جهت طراحی گرافیکی PSD و جهت طراحی برداری AI خواهد بود و ملزم است جهت دریافت فایل Layers مدنظر 25% از ماده 3 را به صورت جداگانه به کارگزار پرداخت نماید. ⚫کارگزار اجازه دارد طرح را جهت شرکت در مسابقات، جشنواره ها، سالانه های هنری و فرهنگی و مناسبت هایی که به نحوی جهت نمایش آثار کارگزار است، استفاده نماید. ⚫زمانبندی شروع عملیات اجرایی طبق ماده 2 از زمان واریز تمامی وجه طی ماده 3 آغاز می گردد.⚫مسئولیت و حقوق زمان بهره برداری ، مکان بهره برداری ، تعدد و تعداد بهره برداری ، نوع بهره برداری ، هدف بهره برداری و هر نوع استفاده از طرح نهایی تحویل شده به کارفرما از جانب کارگزار، هیچگونه مسئولیت حقوقی و حقیقی برای کارگزار و مجری بوجود نمی آورد و مسئولیت عدم تطابق با موازین و قوانین تحت هر شرایطی بر عهده ی کارفرما خواهد بود؛ از همین جهت پیشنهاد می گردد کارفرما قبل از تایید نهایی، تمامی موارد موجود را به لحاظ انطباق با قوانین و موازین شرعی، اسلامی و ایرانی مدنظر قرار دهد.
ماده 9- شرایط اختصاصی قرارداد بنا به موضوع ماده 1 و شرح چگونگی و شرایط ارائه خدمات کارگزار (مجری) نسبت به کارفرما بر اساس مفاد ذیل صورت می پذیرد.
1-9- طراحی لوگو و لوگوتایپ: نشانواره یا لوگو یا آرم، عنصری گرافیکی از علائم دیداری است بهطوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده (لوگوتایپ) یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) (لوگو) چیده شدهاست. نشانواره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگیها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمینمایاند. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
2-9- طراحی کارت ویزیت: کارتی با اطلاعات کسب و کار فرد یا شرکت است که جهت معرفی رسمی شرکت یا فرد مورد استفاده قرار میگیرد. در صورتی که چاپ کارت ویزیت توسط کارفرما صورت پذیرد، مجری هیچگونه مسئولیتی نسبت به فرآیند چاپ آن و خروجی نهایی نخواهد داشت. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
3-9- طراحی بسته بندی: علم طراحی بستهبندی علم، هنر و فناوری محافظت از محصول برای نگهداری، انبارش، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از آن است به گونهای که از سویی کمترین آزار در حین تولید تا مصرف به محتوای محصول و از سوی دیگر به محیط زیست وارد گردد. در صورتی که چاپ و تولید بسته بندی توسط کارفرما صورت پذیرد، مجری هیچگونه مسئولیتی نسبت به فرآیند چاپ آن و خروجی نهایی نخواهد داشت. همجنین در هر شرایطی به کارفرما توصیه می شود به دلیل جلوگیری از بروز اشتباهات توسط اپراتور چاپ، قبل از تولید انبوه، حتما نمونه ای از بسته بندی را به تعداد چند عدد (3 عدد پیشنهادی) تولید نمونه و آزمون شایستگی بسته بندی محصول را اعمال نماید. در صورت تولید انبود و مغایرت محصول تولید شده به هر نحو، هیچگونه مسئولیتی بر عهده ی کارگزار نخواهد بود. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
4-9- طراحی سربرگ: سربرگ بخشی در بالا و پایین نامههای اداری، سازمانی و رسمی است که شامل نام سازمان، نشان و آدرس میباشد. در صورتی که چاپ و تولید سربرگ توسط کارفرما صورت پذیرد، مجری هیچگونه مسئولیتی نسبت به فرآیند چاپ آن و خروجی نهایی نخواهد داشت. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
5-9- طراحی انواع پاکت و پاکت نامه: ورقه کاغذی تا شده که نامه و غیره را در آن گذارند و در آن را میچسبانند و به جایی ارسال میکنند. پاکت نامه نوعی پاکت برای بستهبندی است که معمولاً از جنس کاغذ است و برای انتقال برگ کاغذ یا کارت مورد استفاده قرار میگیرد. در صورتی که چاپ و تولید پاکت و پاکت نامه توسط کارفرما صورت پذیرد، مجری هیچگونه مسئولیتی نسبت به فرآیند چاپ آن و خروجی نهایی نخواهد داشت. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
6-9- طراحی کاتالوگ و بروشور: کالانما یا کاتالوگ یا بروشور کتابچه یا راهنمای معرفی کلیات کالا، خدمات، امکانات و… میباشد که از طرف تولیدکننده یا ارائه دهنده به مصرفکننده یا مشتری برای معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه میشود. همچنین در متون ادبیات پارسیان بروشور با عبارت دفترک مترادف شناخته شدهاست. در کاتالوگها عموماً از تصاویر و طراحیهای جذاب جهت معرفی بهتر استفاده میشود. در بروشورها معمولاً علاوه بر تصاویر از نقشه شماتیک کالا هم استفاده میشود. در صورتی که مجموعه کاتالوگ یا بروشور شامل تصاویر محصول یا خدمات طبق درخواست باشد، تصاویر ، مستندات، نوشته ها، جداول و اطلاعات الزاما توسط کارفرما باید تهیه و تحویل کارگزار شود. در صورتی که تصاویر و موارد مورد نیاز تهیه کاتالوگ و بروشور موجود نبوده می توان با عقد قرارداد جداگانه نسبت به تصویربرداری صنعتی از محصولات و خدمات ، پروژه ی جداگانه ای توسط کارگزار اقدام شود. در صورتی که چاپ و تولید کاتالوگ و بروشور توسط کارفرما صورت پذیرد، مجری هیچگونه مسئولیتی نسبت به فرآیند چاپ آن و خروجی نهایی نخواهد داشت. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
7-9- طراحی تابلو سردرب: تابلوهای تبلیغاتی سردرب فروشگاه ها و مغازه ها و بنگاه های تجاری تنوع زیادی دارند؛ در این مورد وظیفه کارگزار به عنوان مجری طراحی بصری و گرافیکی تابلو بر اساس سفارش مشتری مبنی بر نوع ساخت تابلو است. در تابلو های برجسته عملا فایل برداری و فایل پس زمینه که معمولا فایل گرافیکی کار است تحویل داده می شود. کارگزار در مورد ساخت و تولید تابلو هیچگونه مسئولیتی نداشته و این مورد بر عهده ی کارفرما و تابلوساز است. به کارفرما در این مورد پیشنهاد می شود ارتباط بین کارگزار و تابلوساز برقرار نماید تا کارگزار بتواند منویات لازم اجرایی را به لحاظ تجربه و دانش ساخت به تابلوساز انتقال دهد. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
8-9- طراحی نام برند و ناگذاری برند یا طراحی شعار تبلیغاتی برند (اسلوگان): نام برند شامل همه احساسات، ویژگیها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت مردم و افراد از یک نام است. بر همین اساس در مورد نامگذاری برند معرفی دو شعار نمونه یا نام برند ، طراحی و سرایش شده ، توسط کارگزار و ارائه آن به کارفرما می باشد. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
9-9- تبلیغات محیطی (طراحی تبلیغات محیطی ، طراحی بیلبورد تبلیغاتی ، طراحی بیلبورد معرفی برند ، طراحی بیلبورد ترویجی ، طراحی تابلو عرشه پل ها ، طراحی تبلیغات ستون های پل ، طراحی تابلوهای گردان چند وجهی ، طراحی استرابورد، طراحی تبلیغات لمپوست ، طراحی تبلیغات عرضه پل عابر پیاده ، طراحی تبلیغات بر روی پلهای ماشین رو (پلهای سواره رو) ، طراحی تبلیغات لایت باکس ، طراحی تبلیغات ترافیک نما ها ، طراحی تابلو های جاده ای و طراحی تابلو های شهری): تبلیغات محیطی به هر نوع تبلیغ خارج از نقطه نهایی خرید مشتری POP اطلاق میگردد. «تبلیغات بیرونی اصطلاحی کلی و غیرتخصصی دربارهٔ انواع اشکال تبلیغات است که در فضاهای خارج از خانه صورت میپذیرند. دیگر معادل این اصطلاح تبلیغات خارج از خانه نامیده میشود.در این مورد وظیفه کارگزار به عنوان مجری طراحی بصری و گرافیکی چاپ یا نصب شده بر روی تابلو و سازه محیطی بوده و بر اساس سفارش مشتری مبنی بر نوع ساخت و ابعاد تابلو محیطی درنظر گرفته می شود. در طراحی تبلیغات محیطی به صورت برجسته عملا فایل برداری و فایل پس زمینه که معمولا فایل گرافیکی کار است تحویل داده می شود. کارگزار در مورد ساخت و تولید و نصب تابلو و یا سازه محیطی هیچگونه مسئولیتی نداشته و این مورد بر عهده ی کارفرما یا مالک سازه تبلیغاتی محیطی یا تابلوساز است. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
10-9- طراحی شخصیت تبلیغاتی: شخصیت پردازی، گزینش، کنار هم قرار دادن و مرتبط نمودن معنای شماری از شخصیتهای تعریف شدهٔ عالم هستی با همدیگر، در یک موقعیت بیانی است. شخصیتپردازی، ساختن و پرداختن شخصیت برای یک روایت است. شخصیتپردازی یکی از عناصر ادبی است که ممکن است در یک اثر هنری دراماتیک یا مکالمات روزمره به کار گرفته شود. ممکن است شخصیتها از طریق بیان اوصافشان، اعمالشان یا سخنانشان یا افکارشان یا فعل و انفعالاتشان در برخورد با شخصیتهای دیگر معرفی شوند. با توجه به تعریف فوق طراحی شخصیت تبلیغاتی در فرم و اشکال گوناگون قابل طرح است که اقدام عملی آن توسط کارگزار بسته به فرم درخواست و امکان سنجی اولیه است. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
11-9- طراحی پوستر: صفحات کاغذی در ابعاد تقریباً بزرگ هستند که بر روی آنها نوشتهها، طرحها، نقاشیها و نظیر آن چاپ شدهاست. پوسترها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شدهاند. همچنین پوسترها قابلیت طراحی و نمایش برای انتشار در جوامع مجازی را نیز دارند که در این موارد کارفرما باید درخواست خود را شفاف بر اساس فرم نظر سنجی اولیه به کارگزار اعلام نماید. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
12-9- طراحی جلد کتاب، نشریات و جراید: جلد یا رُویه، نگهدارنده و محافظ کتاب، کتابچه، ژورنال (مجله)، دفتر، کاتالوگ، صفحه موسیقی یا هر چیز دیگر در برابر آسیبهای فیزیکی بیرون است. در واقع، «طراحی جلد نشریات را میتوان نوعی طراحیِ بسته بندی به حساب آورد. زیرا جزئیات فنی طراحی جلد شباهت نزدیکی با طراحی بسته بندی دارد، چرا که در طراحی جلد هم باید به سطوح و وجوه مختلف جلد فکر کرد و طراحی مناسب هنری/فنی را انجام داد، و دقایق و ریزه کاریهای حرفه نشر را در کار ملحوظ داشت. طراحی جلد نیز مانند هر کوشش پویایی، انواع گوناگون دارد که معروف ترین آن طراحی جلد کتاب است، زیرا کیفیت کار طراحی جلد کتاب و تقسیمات و سطوح آن، کامل ترین در میان انواع جلدهای نشریات است». طراح نسبت به اجرا و تولید و چاپ و صحافی اثر کتاب هیچگونه مسئولیتی ندارد. اما در صورت نیاز آماده ارائه مشاوره در این زمینه با کارفرما در موضوع چاپ بهتر جلد کتاب است. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
13-9- طراحی لوح فشرده: لوح فشرده یا سیدی یا دی وی دی یک نوع از لوح نوری است که برای ذخیرهکردن دادههای دیجیتالی به کار میرود. لوح فشرده در اصل برای کار با آواهای دیجیتالی شده، اختراع شدهبود و همچنین به عنوان ابزار ذخیره و انبارش دادهها یا همان لوح فشرده خواندنی و نوشتنی هم استفاده میشود. همچنین طراحی جلد یا کاور یا لیبل لوح فشرده یا کاور آرت کاری هنری است که به صورت تصویرسازی یا عکس روی جلد محصولی منتشرشده مانند کتاب (اغلب بر روکش جلد)، مجله، روزنامه، کتاب کمیک، بازی ویدئویی، دیویدی، سیدی، نوار ویدیویی یا آلبوم موسیقی قرار میگیرد. این تصویر به قصد تجاری ساخته میشود تا محصولی که روی آن نمایش داده میشود را تبلیغ کند. بااینحال گاه کارکرد زیباشناختی نیز دارد و میتواند از نظر هنری با محصول مرتبط باشد. طراح نسبت به اجرا و تولید و چاپ و صحافی اثر کاور، لیبل یا روکش لوح فشرده هیچگونه مسئولیتی ندارد. اما در صورت نیاز آماده ارائه مشاوره در این زمینه با کارفرما در موضوع چاپ بهتر آن خواهد بود. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
14-9- طراحی تندیس و یادبود: تندیس یا مجسمه پیکرهای است که اغلب به هدف یادآوری یا به نمایش گذاشتن وجود یک انسان، شیء، حیوان یا واقعه ساخته میشود. همچنین یادوارهها و یادبودها میتوان به زمیننشانهها یا اشیای هنری همچون مجسمهها، تندیسها، یا فوارهها (یا حتی سرتاسر پارکها) اشاره کرد. طراح نسبت به تولید و ساخت و کیفیت ساخت و تجهیزات لیزر و CNC تولید اثر یادبود و یا تندیس در صورتی که کارفرما فایل اثر را برای ساخت و تولید به غیر تحویل نماید، هیچگونه مسئولیتی ندارد. اما در صورت نیاز آماده ارائه مشاوره در این زمینه با کارفرما در موضوع ساخت و تولید بهتر آن خواهد بود. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
15-9- طراحی منوی رستوران و کافه: صورتغذا یا مِنو در رستورانها، بارها، کافهها، چایخانهها و غیره، لیستی است که از گزینههای موجود در رستوران که مشتریان میتوانند غذای مورد پسند خود را از آن انتخاب کنند و سفارش بدهند. طراح نسبت به تولید و ساخت و کیفیت ساخت و تجهیزات لیزر و CNC تولید اثر یا چاپ و صحافی منوی رستوران و کافه در صورتی که کارفرما فایل اثر را برای ساخت و تولید به غیر تحویل نماید، هیچگونه مسئولیتی ندارد. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
16-9- طراحی استند فضای داخلی: در قالب طراحی استند پاپ آپ ، طراحی استند رول آپ ، طراحی تابلو فوم برد ، طراحی استند میز کانتر ، طراحی استند کاتالوگ ، طراحی تابلو تخته شاسی ، طراحی استند ایکس ، طراحی تابلو استند قاب فنری ، طراحی پنل نمایشگاهی ، طراحی پوستر اسنپ و طراحی سه پایه بوم صورت می پذیرد. در این مورد وظیفه کارگزار به عنوان مجری طراحی بصری و گرافیکی چاپ یا نصب شده بر روی تابلو و سازه فضای داخلی بوده و بر اساس سفارش مشتری مبنی بر نوع ساخت و ابعاد سازه فضای داخلی درنظر گرفته می شود. در طراحی اثر فضای داخلی به صورت برجسته عملا فایل برداری و فایل پس زمینه که معمولا فایل گرافیکی کار است تحویل داده می شود. کارگزار در مورد ساخت و تولید و نصب تابلو و یا سازه و تجهیزات فضای داخلی هیچگونه مسئولیتی نداشته و این مورد بر عهده ی کارفرما یا مالک سازه فضای داخلی یا تابلوساز است. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
17-9- طراحی بدنه خودرو: طراحی بدنه خودرو ترکیبی از طراحی گرافیک به جهت نمایش تبلیغات برند کارفرما بر روی بدنه ی خودرو های عمومی و یا شخصی است. کارگزار در مورد چاپ و تولید و نصب برچسب ها و سازه ها در قالب بنر، فلکس، مش و یا استیکر و یا سازه و تجهیزات فضای داخلی و خارجی خودروها هیچگونه مسئولیتی نداشته و این مورد بر عهده ی کارفرما یا مالک خودرو یا تابلوساز و یا نصاب است.(این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
18-9- طراحی قالب دایکات: قالبهای صنعتی دایکات کاغذ، مقوا و یا کارتن پلاست که از آنها برای تولید استفاده میشود بنا به روش تولید قطعه انواع گوناگونی دارند که با توجه به قطعه نهایی و ویژگیهایی که از آن قطعه مورد انتظار است نوع قالب نیز تفاوت میکند. در این قرارداد، مورد اشاره قالب دایکات و یا برش کاغذ، مقوا و یا کارتن پلاست است. در هر شرایطی به کارفرما توصیه می شود به دلیل جلوگیری از بروز اشتباهات توسط اپراتور، قبل از تولید انبوه و استفاده از قالب طراحی شده، حتما نمونه ای از قالب را به تعداد چند عدد (3 عدد پیشنهادی) تولید نمونه و آزمون شایستگی قالب محصول را اعمال نماید. در صورت هرگونه مغایرت در تولید انبوه، هیچگونه مسئولیتی نسبت به کارگزار نخواهد بود.(این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
19-9- طراحی کارت دعوت و تبریک: کارت دعوت دعوتنامهای است که برای میهمانان احتمالی یک میهمانی رسمی (مانند مجلس نامزدی، جشن عقد، عروسی یا عزاداری) ارسال میشود و از آنان رسما برای حضور در آن مراسم دعوت میگردد. در صورتی که چاپ و تولید کارت دعوت و تبریک توسط کارفرما صورت پذیرد، مجری هیچگونه مسئولیتی نسبت به فرآیند چاپ آن و خروجی نهایی نخواهد داشت. (این تعاریف منطبق بر مستند فرم درخواست اولیه کارفرما بوده و در صورت تشخیص کارگزار به جهات فنی بر اساس تامین نیاز فنی قابل تغییر به مقتضیات ذهنی و عملی کارگزار است).
20-9- کارفرما موظف است در هر یک از سفارشات، موضوع سفارش را در ارائه کار به لحاظ بصری و یا تولید ، قبل از تولید انبوه نسبت به بررسی از لحاظ شکلی، نگارشی، املایی، لغوی، شیوه نگاری چک، بررسی و آزمون نماید. در صورت بروز اشتباه نگارشی یا املایی و غیره هیچگونه مسئولیتی بر عهده کارگزار نخواهد بود.
ماده 10- سند امکان سنجی، سند درخواست اولیه و یا بریف (Brief) خلاق یا تفهیمنامه خلاق: یکی از انواع تفهیمنامه طراحی میباشد که در موسسه مهندسی طراحی محنا توسط کارشناسان کارگزار به کار گرفته میشود. تفهیمنامه خلاق، سند بالادستی مکتوب است که در رابطه با پروژههایی با ماهیت خلاقانه نیاز به نوعی طراحی را تشریح میکند. این سند یکی از مهمترین ابزارها در رشته نوپای مدیریت طراحی میباشد. هدف از تفهیم نامه خلاق آن است که سازمان کارفرما و مجموعه ذینفعان پروژه به همراه اعضای آتلیه طراحی در رابطه با مهمترین مسائل پروژه به اشتراک دیدگاه برسند. وجود و تصویب تفهیم نامه طراحی میان طرفین سبب میشود که گروه خلاق بتواند، ایده پردازی را در راستای اهداف کسب و کار و حل نیازهای سازمانی هدایت کند. در ضمن مطالب درج شده در این سند مبنای تصویب ایده نهایی و شاخص ارزیابی موفقیت طرح در پاسخ به نیازهای قید شده خواهد بود. این سند همواره مبنای اعلام سفارش کارفرما خواهد بود.
ماده 11- کارفرما موظف به تأمین و ارائه تمام اطلاعاتی است که در شرایط اختصاصی و عمومی قرارداد مشخص گردیده است.
ماده 12- چنانچه به علت قصور کارفرما، هرگونه تاخیری در کار مجری ایجاد گردد، کارفرما موظف است که به ازای هر روز تاخیر، یک روز به زمان پروژه افزوده میشود.
ماده 13- در صورتی که در حین اجرای کار ، طرفین ضرورت تغییراتی را در شرایط اختصاصی قرارداد، احساس نمایند، موظفند موضوع را کتباً به یکدیگر اعلام نمایند.و در صورت تائید طرفین هر گونه تغییر در قرارداد طی یک الحاقیه جداگانه که بـه تائید و امضای طرفین می رسـد، صورت خواهد گـرفت.
ماده 14- هر گونه تغییر و یا اضافه شدن به موضوع قرارداد رسمیت نخواهد داشت مگر آنکه به صورت مکتوب و صریح به امضای طرفین برسد.
ماده 15- قرارداد و پیوست های آن یک مجموعه جامع و یکپارچه ای را تشکیل می دهند که بین طرفین مورد توافق و تأئید قرار گرفته است. قرارداد مذکور جایگزین کلیه قراردادها، ترتیبات، مکاتبات و ارتباطات (چه شفاهی و کتبی) قبلی که بین طرفین در ارتباط با موضوع قرارداد وجود داشته است، می گردد.
ماده 16- حق التألیف (مالکیت معنوی) کلیه خدمات موضوع این قرارداد اعم از گزارشات ، طرح ها ، Source ها و نرم افزارهای تهیه شده متعلق به مجری می باشد و هرگونه کپی برداری یا الگو برداری از موارد فوق الذکر و یا ارائه آن به افراد متفرقه در هرشکل و صورت ممنوع بوده و در صورت اثبات توسط حَکم مرضی الطرفین علاوه بر پیگیری قانونی ، مجری به طور یکجانبه قرارداد را فسخ می نماید .
ماده 17- کسورات قانونی: مبلغ مذکور در ماده ی 3 تفاهم نامه، مبلغ خالص دریافتی کارگزار از کارفرما می باشد و پرداخت هرگونه کسورات قانونی مربوط به تفاهم نامه به عهده ی کارفرما می باشد.
ماده 18– اقامتگاه: اقامتگاه هر یک از طرفین همان است که در مقدمه این تفاهم نامه مندرج گردیده است. هر یک از طرفین مکلف است تغییر محل اقامتگاه خود را به طرف مقابل کتبا اعلام نماید. در غیر اینصورت عذر عدم اطلاع از مفاد اطلاعیه ها، مکاتبات و یا اخطارها مسموع نمی باشد.
ماده 19- حل اختلاف و حکمیت: در صورت بروز اختلاف فی ما بین طرفین تفاهم نامه ، در صورتی که توافقی در مذاکرات حاصل نشد،کارشناسان کمیته ی حل اختلافات انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به عنوان مرجع رفع اختلاف مقرر گردیده است و هر دو طرف تفاهم نامه مکلف به پذیرش رای صادره می باشند.
ماده 20- اجرا تفاهم نامه: این قرارداد بر اساس ماده ی 10 قانون مدنی کشور جمهوری اسلامی ایران و اصل حاکمیت اراده در 20 ماده و در 6 صفحه به صورت الکترونیکی تنظیم و منعقد شده است که پس از امضاء کارفرما، نسخه ی الکترونیک آن دارای حکم اجرایی بوده و امضای الکترونیک کارفرما در حکم امضای رسمی وی (در صورت ایفاد تمام ماده ی 3) و نسخه ای تکمیل شده از آن در قالب PDF قابل دانلود و پرینت است. طرفین تفاهم نامه ملزم به رعایت کلیه ی موارد مذکور در آن می باشند. این تفاهم نامه در تاریخ 29/10/1399 در 20 ماده و 6 صفحه A4 در نسخه الکترونیک با فرمت رایانه ای PDF قابل پرینت و چاپ، تنظیم و به امضای کارگزار و {جنسیت کارفرما (یا نماینده کارفرما):42} {نام و نام خانوادگی کارفرما (یا نماینده کارفرما):35} به عنوان کارفرما رسید.