موافقتنامه ثبت سفارش آنلاین
موافقتنامه حاضر، همراه با پیش نمایش (تصویر) طرح مدنظر که مجموعه ای غیرقابل تفکیک بوده و از این پس تفاهم نامه نامیده می شود، در تاریخ 17/12/1399 در شهر رشت بین {جنسیت کارفرما (یا نماینده کارفرما):42} {نام و نام خانوادگی کارفرما (یا نماینده کارفرما):35} به نشانی: {نشانی دقیق کارفرما (یا نماینده کارفرما):43} - کدپستی: {کدپستی کارفرما (یا نماینده کارفرما):44} تلفن : {تلفن ثابت کارفرما (یا نماینده کارفرما):36} و همراه {تلفن همره کارفرما (یا نماینده کارفرما):37} که از این پس کارفرما نامیده می شود از یک سو و موسسه مهندسی طراحی محنا به نشانی رشت خیابان مطهری روبروی پاساژ امیر ساختمان طالع واحد 3 و تلفن 01333311191 که از این پس کارگزار نامیده می شود؛ از سوی دیگر طبق مقررات و شرایطی که در اسناد و مدارک این تفاهم نامه درج شده است منعقد می گردد.
ماده1- موضوع تفاهم نامه و شرح مورد تفاهم: موضوع تفاهم نامه عبارت است از خدمات نظارت چاپ مستند در پیش فاکتور شماره {شماره پیش فاکتور خدمات طراحی:40} ؛ بر اساس مستندات پیش نمایش تصویر فایل طرح نمایش داده شده در این موافقتنامه و فرم های پیوست که به صورت آنلاین از کارفرما دریافت و تایید شده است.
ماده2- مدت تفاهم نامه و شیوه پرداخت: مدت این تفاهم نامه 30 روز کاری پس از عقد تفاهم نامه و پرداخت مبلغ پیش فاکتور شماره {شماره پیش فاکتور خدمات طراحی:40} از سوی کارفرما به کارگزار بر اساس مستندات ماده 3 می باشد. پرداخت کل تعرفه مشخص شده از سوی کارفرما و شروع کار کارگزار.
ماده3- مبلغ تفاهم نامه: مبلغ قابل تسلیم از سوی کارفرما به کارگزار طبق تفاهم نامه حاضر به مبلغ اعلام شده در پیش فاکتور طراحی شماره {شماره پیش فاکتور خدمات طراحی:40} ؛ بر اساس قیمت های تعرفه ی رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران می باشد (ممکن است در مواردی به دلیل عمق همکاری فی مابین و افق های همکاری، تعرفه تعدیل یابد). مبلغ مورد اشاره قابل واریز به کارت شماره 6037997311743463 بانک ملی به نام محمد خان میرزائی می باشد. الزاما این قرارداد و متون آن زمانی رسمیت خواهد داشت که کارفرما طبق شرایط ماده 3 ، مبلغ پیش فاکتور اعلام شده شماره {شماره پیش فاکتور خدمات طراحی:40} را به حساب اعلام شده در ماده 3 پرداخت نماید. همچنین این پرداخت می تواند از طرق مختلف (کارت به کارت، پرداخت به شماره حساب و ارسال تصویر فیش واریزی و یا حتی پرداخت آنلاین) در سایت موسسه محنا باشد.
ماده 4- فسخ تفاهم نامه: تفاهم نامه از نوع لازم تلقی شده و تنها در مورد ذیل قابل فسخ می باشد.
1-4- قصور در پرداخت به موقع توسط کارفرما که به موجب آن، تفاهم نامه می تواند از سوی کارگزار فسخ و کارفرما موظف به پرداخت تمام مبلغ کار انجام شده به اضافه خسارات احتمالی حاصله به کارگزار می باشد.
ماده 5- حق امضاء: کارگزار حق دارد طراحی و اجرای اثر خود را در محل مناسب به طریقی که به اصل طرح آسیب وارد نگردد امضاء نماید و حقوق معنوی طراح از حیث خالق اثر نزد ایشان محفوظ است.
ماده 6- فورس ماژور: در صورت بروز هرگونه اشکال و تعطیلات اجباری به علت وجود فورس ماژور طبق تعاریف سازمان برنامه و بودجه (از قبیل سیل، زلزله، جنگ، اعتصاب، شیوع بیماری های اپیدمی و یا پاندومی مانند کرونا، عزای عمومی، قطع سراسری یا منطقه ای شبکه های اینترنتی، قطع سراسری یا منطقه ای شبکه های اطلاع رسانی و غیره) هیچ گونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
ماده 7- تاخیرات: شروع زمان بندی اجرای تفاهم نامه منوط به پرداخت ماده 3 ، از سوی کارفرما به کارگزار می باشد. بدیهی است هرگونه تاخیر در موارد مذکور به همان میزان موجب تاخیر در زمان اجرای تفاهم نامه توسط کارگزار می گردد که به عنوان تاخیر کارگزار محسوب نمی شود.
ماده 8- معیار پذیرش طرح و تعهدات جاری: معیار پذیرش طرح، عدم وجود مغایرت عملکرد کارگزار با مستند پیش نمایش تصویر فایل طرح می باشد. ⚫در صورت قصور کارفرما در تایید پیش نمایش تصویر فایل طرح سفارش (کتبا و یا آنلاین) هیچ تقصیری متوجه کارگزار نبوده و تغییرات دلخواه کارفرما با اخذ هزینه های جداگانه ممکن خواهد بود. ⚫چنانچه پس از تایید پیش نمایش تصویر فایل طرح، کارفرما به هر دلیلی اعم از منتفی شدن موضوع سفارش یا دلایل شخصی دیگر، از ادامه کار منصرف شود،کارفرما ملزم به پرداخت تمامی حق الزحمه مشخص شده در ماده 3 می باشد. ⚫کارفرما متعهد می شود کلیه ی اطلاعات و مصالح لازم جهت آشنایی و انجام موضوع تفاهم نامه را در اختیار کارگزار قرار دهد. بدیهی است زمان شروع و تحویل سفارش از جانب کارگزار منوط به زمان تایید پیش نمایش تصویر فایل طرح و مندرجات طرح و همچنین پرداخت تمام مبلغ قرارداد طبق ماده 3 می باشد. ⚫چنانچه مسئولیت نظارت تکثیر و چاپ بر عهده کارفرما باشد، کارفرما متعهد می شود در هر مورد، حداقل ده نمونه چاپی (از اقلام چاپ شده) از موضوع تفاهمنامه را به عنوان نمونه کار و آرشیو سازی مستندات به کارگزار تسلیم نماید.⚫با توجه به استانداردهای صنعت چاپ، تصویر قابل مشاهده از طرح در مانیتور به عنوان پیشنمایش دارای امکان وجود تفاوت حداکثر 20% تیره/روشن با سند چاپ شده را دارد. ⚫فایل طراحی مورد سفارش به جهت حفظ حقوق معنوی و ماهیت اصلی آن در صورت تحویل نهایی به صورت Flatten می باشد. ⚫در صورتی که کارفرما درخواست فایل طرح نماید، فرمت ارائه شده به وی جهت طراحی گرافیکی PSD و جهت طراحی برداری AI خواهد بود و ملزم است جهت دریافت فایل Layers مدنظر 25% از ماده 3 را به صورت جداگانه به کارگزار پرداخت نماید. ⚫کارگزار اجازه دارد طرح و اقلام چاپی را جهت شرکت در مسابقات، جشنواره ها، سالانه های هنری و فرهنگی و مناسبت هایی که به نحوی جهت نمایش آثار کارگزار است، استفاده نماید. ⚫زمانبندی شروع عملیات اجرایی طبق ماده 2 از زمان واریز تمامی وجه طی ماده 3 آغاز می گردد.⚫مسئولیت و حقوق زمان بهره برداری ، مکان بهره برداری ، تعدد و تعداد بهره برداری ، نوع بهره برداری ، هدف بهره برداری و هر نوع استفاده از طرح و اقلام چاپی نهایی تحویل شده به کارفرما از جانب کارگزار، هیچگونه مسئولیت حقوقی و حقیقی برای کارگزار و مجری بوجود نمی آورد و مسئولیت عدم تطابق با موازین و قوانین تحت هر شرایطی بر عهده ی کارفرما خواهد بود؛ از همین جهت پیشنهاد می گردد کارفرما قبل از تایید نهایی، تمامی موارد موجود را به لحاظ انطباق با قوانین و موازین شرعی، اسلامی و ایرانی مدنظر قرار دهد. ⚫کارگزار الزما فقط طرح و فایل هایی که توسط خود طراحی شده است را مسئولیت نظارت چاپ آن را بر عهده خواهد گرفت.⚫محل تحویل اقلام چاپی، موسسه محنا بوده و در صورت درخواست کارفرما جهت ارسال اقلام چاپی به نشانی وی، هرگونه هزینه ی باربری و انتقال قابل پرداخت توسط کارفرما می باشد.
ماده 9- شرایط اختصاصی قرارداد بنا به موضوع ماده 1 و شرح چگونگی و شرایط ارائه خدمات کارگزار (مجری) نسبت به کارفرما بر اساس مفاد ذیل صورت می پذیرد.
1-9- کارفرما موظف است در هر یک از سفارشات، موضوع سفارش را در ارائه کار به لحاظ بصری و یا تولید ، قبل از تولید انبوه نسبت به بررسی از لحاظ شکلی، نگارشی، املایی، لغوی، شیوه نگاری چک، بررسی و آزمون نماید. در صورت بروز اشتباه نگارشی یا املایی و غیره هیچگونه مسئولیتی بر عهده کارگزار نخواهد بود.
2-9- در صورتی که به هر دلیلی کارفرما پیش نمایش تصویر فایل طرح خود را ضمیمه این قرارداد ننماید؛ در سنوات آینده و پس از چاپ حق هیچگونه اعتراضی مبنی بر وجود مغایرت طرح نهایی با اثر چاپ شده را ندارد و معیار مقایسه فقط فایلی است که کارفرما تصویر پیش نمایش آن را در این قرارداد ضمیمه کرده است.
3-9- فقط اقلام چاپی با ویژگی چاپ عالی دارای گارانتی امکان بازگشت محصول و چاپ مجدد را در صورت وجود نقصان در تحویل نهایی سفارش را داراست. در صورتی که سفارش دارای ویژگی درجه یک باشد، در صورتی که بیش از 10 درصد کار دارای مشکل ظاهری و چاپی باشد، قابلیت عودت وجه، به کسر هزینه ی تمام شده چاپ محصول سالم است. در صورتی که محصول چاپی دارای قابلیت چاپ درجه دو باشد، هیچگونه گارانتی در زمینه ی محصول چاپ شده مورد وثوق نیست. (ویژگی های محصول در پیش فاکتور ارسالی قید شده است).
ماده 10- پیش نمایش تصویر فایل طرح نمایش داده شده در این تفاهم نامه، معیار سنجش نظارت مستند چاپی نهایی قابل تحویل به کارفرما خواهد.
ماده 11- کارفرما موظف به تأمین و ارائه تمام اطلاعاتی است که در شرایط اختصاصی و عمومی قرارداد مشخص گردیده است.
ماده 12- چنانچه به علت قصور کارفرما، هرگونه تاخیری در کار مجری ایجاد گردد، کارفرما موظف است که به ازای هر روز تاخیر، یک روز به زمان پروژه افزوده میشود.
ماده 13- در صورتی که در حین اجرای کار ، طرفین ضرورت تغییراتی را در شرایط اختصاصی قرارداد، احساس نمایند، موظفند موضوع را کتباً به یکدیگر اعلام نمایند.و در صورت تائید طرفین هر گونه تغییر در قرارداد طی یک الحاقیه جداگانه که بـه تائید و امضای طرفین می رسـد، صورت خواهد گـرفت.
ماده 14- هر گونه تغییر و یا اضافه شدن به موضوع قرارداد رسمیت نخواهد داشت مگر آنکه به صورت مکتوب و صریح به امضای طرفین برسد.
ماده 15- قرارداد و پیوست های آن یک مجموعه جامع و یکپارچه ای را تشکیل می دهند که بین طرفین مورد توافق و تأئید قرار گرفته است. قرارداد مذکور جایگزین کلیه قراردادها، ترتیبات، مکاتبات و ارتباطات (چه شفاهی و کتبی) قبلی که بین طرفین در ارتباط با موضوع قرارداد وجود داشته است، می گردد.
ماده 16- حق التألیف (مالکیت معنوی) کلیه خدمات موضوع این قرارداد اعم از گزارشات ، طرح ها ، Source ها و نرم افزارهای تهیه شده متعلق به مجری می باشد و هرگونه کپی برداری یا الگو برداری از موارد فوق الذکر و یا ارائه آن به افراد متفرقه در هرشکل و صورت ممنوع بوده و در صورت اثبات توسط حَکم مرضی الطرفین علاوه بر پیگیری قانونی ، مجری به طور یکجانبه قرارداد را فسخ می نماید .
ماده 17- کسورات قانونی: مبلغ مذکور در ماده ی 3 تفاهم نامه، مبلغ خالص دریافتی کارگزار از کارفرما می باشد و پرداخت هرگونه کسورات قانونی مربوط به تفاهم نامه به عهده ی کارفرما می باشد.
ماده 18– اقامتگاه: اقامتگاه هر یک از طرفین همان است که در مقدمه این تفاهم نامه مندرج گردیده است. هر یک از طرفین مکلف است تغییر محل اقامتگاه خود را به طرف مقابل کتبا اعلام نماید. در غیر اینصورت عذر عدم اطلاع از مفاد اطلاعیه ها، مکاتبات و یا اخطارها مسموع نمی باشد.
ماده 19- حل اختلاف و حکمیت: در صورت بروز اختلاف فی ما بین طرفین تفاهم نامه ، در صورتی که توافقی در مذاکرات حاصل نشد،کارشناسان کمیته ی حل اختلافات انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به عنوان مرجع رفع اختلاف مقرر گردیده است و هر دو طرف تفاهم نامه مکلف به پذیرش رای صادره می باشند.
ماده 20- اجرا تفاهم نامه: این قرارداد بر اساس ماده ی 10 قانون مدنی کشور جمهوری اسلامی ایران و اصل حاکمیت اراده در 20 ماده و در 4 صفحه (با پیش نمایش طرح نهایی) و 3 صفحه (بدون پیش نمایش طرح نهایی) به صورت الکترونیکی تنظیم و منعقد شده است که پس از امضاء کارفرما، نسخه ی الکترونیک آن دارای حکم اجرایی بوده و امضای الکترونیک کارفرما در حکم امضای رسمی وی (در صورت ایفاد تمام ماده ی 3) و نسخه ای تکمیل شده از آن در قالب PDF قابل دانلود و پرینت است. طرفین تفاهم نامه ملزم به رعایت کلیه ی موارد مذکور در آن می باشند. این تفاهم نامه در تاریخ 17/12/1399 در 20 ماده و 4 صفحه A4 (با پیش نمایش طرح نهایی) و 3 صفحه (بدون پیش نمایش طرح نهایی) در نسخه الکترونیک با فرمت رایانه ای PDF قابل پرینت و چاپ، تنظیم و به امضای کارگزار و {جنسیت کارفرما (یا نماینده کارفرما):42} {نام و نام خانوادگی کارفرما (یا نماینده کارفرما):35} به عنوان کارفرما رسید.
«پیش نمایش طرح نهایی مورد تایید کارفرما»